#8🎄

By Unknown - 1:04 PM

8 decembrový deň. Ale to poriadne letí. Ešte necelé dva týždne a máme tu Vianoce. Ale celkovo, tento rok veľmi rýchlo ubehol, alebo si to skôr poviem pri každom roku. Ak ste čítali včerajší článok o zdravom "mlsaní" tak dnes tu mám pre Vás pripravený najlepší recept na vegánske medovníky🍩👯. Včera večer som ich piekla, poctivo zabalila do papierovej krabičky a dnes ráno som ich ochutnala (nikdy sa mi nestalo, že by boli mäkké na druhý deň a ešte aj vláčne) - no skoro som odpadla. Naozaj ľutujem, že som vegánske medovníky nepiekla už dávno. Chutili aj doma mäsožravcom, tak som ich musela poriadne schovať.


Suroviny 
- 400g múky ( ja som použila polohrubú v originál recepte je špaldová)
- 1ČL škorice
- 1ČL kypriaceho prášku 
- 50g pomletých vlašských orechov 
- 4ČL perníkového korenia 
- 100ml púpavového medu 
- 1/2 banánu 
- 100ml rastlinného mlieka (použila som sójové)
- 50ml kokosového oleja

Postup
1. V miske som zmiešala všetky sypké suroviny
2. Primiešala som 50ml kokosového oleja (kokosový olej nahradzuje margarín/maslo), 100ml púpavového medu. 1/2 banánu som popučila vidličkou a priliala k nemu 100ml rastlinného mlieka (banán je náhrada za vajíčko). Banánovú zmes som priliala ku zvyšku surovín. 
3. Cesto som vymiešala, zabalila do fólie a nechala odležať 3 hodiny v chladničke. 
4. Po 3 hodinách som si predhriala rúru na 160 stupňov. 
5. Cesto som vyvaľkala na hrúbku cca 3mm a vykrajovala formičkami. 
6. Perníky som piekla cca 10 min, prvé som piekla 15 min ale tie boli tvrdšie, treba si to sledovať alebo spraviť prvú skúšobnú várku. 
7. Dozdobíme orieškom, citrónovou šťavou/rumom vymiešaným s práškovým cukrom alebo ozdobnými posýpkami. Fantázií sa medze nekladú. Ale výborné sú aj samé. 

Na záver len poprajem dobrú chuť a určite mi napíšte, ako sa podarili 





Inšpiráciu na medovníky - http://recepty.rawforum.sk/medovniky-veganske-agavnicky/



  • Share:

You Might Also Like

0 komentárov