Vegánstvo nie je diéta

By Unknown - 9:17 AM


Ak ste premýšľali nad vegánstvom ako alternatívou diétovania, určite to rýchlo vyhodte z hlavy. Vegánstvo nie je žiadna diéta. Je to predovšetkým zdravý životný štýl. Áno, možno sa vám podarí schudnúť aké také nadbytočné kilá dolu, ale tam to končí. Možno ste sa práve v duchu spýtali, ako sa dá zo zeleniny a ovocia pribrať. No pravda je taká, že minimálne na začiatku stravovania vegánsky veľmi rýchlo. Vaše telo si totižto musí zvyknúť na veľký prídel stravy. Pretože ak sa chcete stať vegánom, jednoducho sa musíte zmieriť s faktom, že musíte jesť veľmi veľa. Pre niektorých skvelá správa, no pre zvyšok jedincov pravdepodobne nie. Aspoň pre tých, ktorí sú zvyknutí na jedno či dve kalorické jedlá denne.

Na začiatku priberiete !

Prosím nezľaknite sa toho. Sú to kilogramy, ktoré veľmi rýchlo schudnete a tým nemyslím, že schudnete na mesiac - dva a potom naberiete späť. Ja by som to nazvala šok pre telo, ktoré musí reštartovať celý organizmus a preinštalovať na nový výkonnejší softvér. Ale dobrá správa je, že telo si rýchlo zvyká na dobré.

Zo začiatku vám môže byť nevoľno !

Telo sa potrebuje zbaviť všetkého škodlivého vo vašom tele. Nezľaknite sa preto miernym zažívacím či tráviacim ťažkostiam. Prípadne ešte bolestiam hlavy. Je to dobrý signál, že všetko škodlivé sa vyplavuje von z tela.

Jedzte veľa !

Veľmi, veľmi veľa. Plná misa šalátu, 4 banány, 1/2 melóna, dva plné taniere polievky ! Jednoducho sa najedzte do sýta bez ohľadu nato, či sa vám to zdá priveľa. A prosím vás, nerátajte si žiadne kalórie, tuky, cukry a podobne. Vo vegánstve to jednoducho neplatí.

Pre človeka nie je prirodzené sedieť, ale chodiť !

Osvedčená metóda je aplikácia na meranie krokov. Niektoré mobilné zariadenia to ponúkajú ako základnú výbavu telefónu. Krokomer alebo stepmeter je dostupný aj ako aplikácia. Zdravý človek by teda mal prejsť 10 000 krokov za deň. Hračka nie ? No v priemere ľudia spravia od 3000 do 5000 krokov. Nie je to totiž tak jednoduché ako sa na prvý pohľad zdá. No krokometer vás jednoducho donúti chodiť pešo. Pretože pre človeka nie je prirodzené ležať ani sedieť, ale chodiť a behať.

Vegánstvo ma vyliečilo !

Tento článok píšem na základe vlastných overených skúseností. Keby neboli overené, určite by som vám ich neodporúčala. Ako ste sa už mohli dozvedieť, vegánstvom rapídne neschudnete. Mne sa podarilo schudnúť 4kg za jeden rok - to teda nie je žiadna sláva, pretože niektoré lieky v lekárni vám garantujú 4 kg za týždeň :D. Ak sa teda chcete stať vegánom alebo jednoducho sa len stravovať 100% vegánsky, určite to nie je žiadna morbídna dietovačka.

Ale čo vám môžem s určitosťou zaručiť je zlepšenie vášho zdravotného stavu. A to by malo byť pre každého číslom jeden. Na začiatku svojej púte som mala totižto problémy s kĺbami, zažívacie ťažkosti, časté bolesti hlavy, únavu, bolesti chrbtice a omnoho viac. Jednoducho som neverila liekom a ani lekárom a asi som tým spravila to najlepšie pre svoje zdravie. A to som spočiatku dala vegánstvu 5 úbohých dní a povedala som si, že ak sa nič nezmení tak sa vrátim zas k "bežnej" strave. Dala som mu teda 5 skúškových dní a pozrime sa, som vegánom dodnes a je to už jeden celý rok. Ale dala som mu aspoň šancu, čo mnohí z nás ani len to.

A verte mi, že som už predtým skúsila hocičo. Najrôznejšie doplnky stravy, aktivity, stravu. Bola som z toho zúfalá a ako jasný blesk z neba som sa dostala k vegánstvu. A pravdu povediac, ani som na začiatku nevedela čo to znamená. A preto dajte aj vy šancu novým veciam a uvidíte, že sa vám zmení život. Tak ako mne !

Vali x


  • Share:

You Might Also Like

0 komentárov